-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42456 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا ماشيعه هستيم، علت اين كه ما ايراني ها شيعه شديم، چه بوده است وچرا ما سني نيستيم؟
مسأله تشيع از دو ديدگاه قابل بررسي است: الف) ديدگاه منطقي؛ در اين نگرش فلسفه تشيع به طور كلي و جايگاه اصلي آن در مكتب گران قدر اسلام بررسي مي شود. به نظر مي رسد سوءال جناب عالي چندان ارتباطي به اين زاويه نداشته باشد لذا ما نيز وارد آن نشده وتنهابه اين نكته بسنده مي كنيم كه تشيع. يعني مكتب اهل بيت(ع) و چيزي جزهمان اسلام واقعي نيست كه بااشاره پيامبر و از زمان خود ايشان به وجودآمد ودرواقع تسنن (مكتب خلفا) نوعي تحزب وانشعاب از مسير اصلي اسلام است كه مبدأ آن اجتماع سقيفه مي باشد. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- تشيع مولود طبيعي اسلام سيد محمدباقرصدر 2- شيعه در اسلام علامه طباطبايي ب) ديدگاه تاريخي؛ ازنظر تاريخي گرايش ايرانيان به مكتب اهل بيت (ع)علل متعددي دارد؛ ازجمله: 1) برخورد خلفا با ايرانيان تبعيض آميز بوده و در دعاوي حقوقي جانب اعراب را مقدم مي داشتنددر صورتي كه سيره امامان شيعه پافشاري بر عدالت در حق هر كس و از هر نژاد بوده است. 2) ايرانيان بيش از اعراب به تحقيق و كاوش هاي عميق در متون ديني پرداختند به گونه اي كه بسياري از فحول علما و اكثر صاحبان صحاح اهل تسنن ايراني مي باشند و اين مسأله باعث شد كه رفته رفته ايرانيان هم با سخنان پيامبر(ص) پيرامون اهل بيت (ع) بيشتر آشنا گردند و هم با ذخاير علمي به جاي مانده از ائمه اطهار(ع). در نتيجه به تدريج در طي قرون متمادي گرايش شيعي در ايران گسترش يافت تا هم اكنون كه اكثريت قاطع جامعه ما را پوشش داده است. 3) غالبا خلفا در ايران سلطه كمتري داشته و كمتر توانسته اند سياست سانسور و خفقان خود را عملي سازند. از همين رو ايرانيان با آزادي بيشتر به بررسي هاي عميق ديني پرداخته و آزادانه توانسته اند پيام واقعي دين را كشف و تبليغ نمايند. براي آگاهي بيشتر ر . ك : خدمات متقابل اسلام و ايران شهيد مطهري.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.